תתארו לעצמכם עולם ירוק, עולם בו זיהום האוויר שייך לעבר, הרכבים שקטים, אינם דורשים עוד בנזין או סולר, מפעלי תעשייה אינם פולטים עוד עשן שחור, אשר מזהם את האוויר שלנו, מכשירי החשמל הביתיים שלנו מקושרים למערכת פאנלים סולאריים, המותקנת על גג הבית או הבניין בו אנו דרים, ואין לנו כל צורך לשלם חשבון חשמל לחברת החשמל. מהי אנרגיה סולארית? מהם היתרונות שלה? אילו מוצרים פועלים על אנרגיה סולארית?

מהי אנרגיה סולארית?

אנרגיה סולארית, כשמה כן היא הינה אנרגיה המגיעה מכדור השמש העוצמתית והלוהטת, והיא מציעה חלופה ירוקה ואקולוגית לאנרגיה המודרנית, המגיעה ממקורות של נפט. מקור האנרגיה טמון בקרינת השמש, שנאגרת על מתקנים יעודיים, הנקראים גם פאנלים, ויכולים לייצר אנרגיה תרמו- סולארית, אשר מאפשרת לבצע שימושים הדורשים חימום, בישול, אידוי או עבודה מכנית. או מתקנים פוטו וולטרית-  המאפשרים להמיר אנרגיה לאור. (המהות הראשונה, שלשמה הומצא החשמל על ידי תומס אדיסון) עיקרון האנרגיה הסולארית פועל על חום, ניתן לאגור אותו, לנצל אותו ולהעביר אותו למתקנים שונים לצורך קיום שוטף או ייצור.

מהם היתרונות של אנרגיה סולארית?

אקולוגית, ירוקה וחסכונית

היתרון המרכזי והראשון של אנרגיה סולארית הוא ניצול עקרון ההתחדשות של כדור הארץ. חום השמש הוא מצב נתון, אך גם זיהום כדור הארץ, שנמשך זה מאות שנים, הוא מצב נתון. היה זה רק עניין של זמן, שהאנושות, תמצא פתרון חלופי ונקי יותר על מנת להמשיך את קיום החיים המודרניים והנוחות המתלווה אליהן.

אנרגיה סולארית מנצלת, למעשה, משאב, שכבר קיים ובשפע, היא מנצלת את קרינת השמש, והופכת אותה למקור הפעלה, חימום והארה רק ללא תופעות הלוואי הנלוות, שגורמת להרס העולם.

נגישה וזמינה

היתרון השני, קל מאוד לייצר אותה, ובטח בשטחי ישראל, אסיה, אפריקה וכל אזור אשר נמצא בסמיכות לקו המשווה התיכוני. אנרגיה סולארית מופקת מקרני השמש, שנמצאת כאן בשפע ולמכביר. קל מאוד להקים חוות וחממות סולאריות, ולהעביר את האנרגיה בצורה אקולוגית לאזורים אחרים. כבר היום ניתן להפעיל מערכות שלמות על אנרגיה סולארית בין אם מדובר על בתים, או מפעלים, חוות אקולוגיות ועוד. קל לאגור את האנרגיה הסולארית במתקנים יעודיים, וניתן לבצע בה שימוש גם זמן רב לאחר שנאגרה.

אילו מוצרים פועלים על אנרגיה סולארית?

כיום ניתן למצוא מוצרים רבים בשוק הפועלים על אנרגיה סולארית, בין אם מדובר על נורות סולאריות, שמתאימות במיוחד לגינה או למרפסת, פאנלים סולאריים על תחנות אוטובוס, פאנלים סולאריים על בתים ובניינים, שמחוברים למערכת החשמל, ומספקים לפחות חלק מהאנרגיה הנדרשת לקיום (בימי החורף) ובימי הקיץ את רוב רובה של האנרגיה.

לסיכום, האנרגיה הסולארית היא העתיד של כדור הארץ, והמגמה הרווחת מנבאת, שבקרוב תהיה גם מקור האנרגיה המרכזי.